Seminarieserie med Skattenytta

Webbinarium som når fler både i realtid och i efterhand.

Bakgrund

Skattenytta är en aktör i en värld där kunskap och åsiktsbildning är avgörande för framgång. Företaget har alltid haft som mål att förmedla viktig information till sin publik på ett effektivt och engagerande sätt. För att göra detta har de insett värdet av att föra talare och publik närmare varandra – oavsett om de befinner sig på plats eller online.

Utmaning

Med en ambition att nå ut till en större publik stötte Skattenytta på utmaningen att skapa en enhetlig upplevelse för både de fysiskt närvarande och de som ansluter online. De behövde en lösning som kunde förbättra upplevelsen av sina webbinarier och göra det möjligt att fånga publikens uppmärksamhet på ett dynamiskt sätt, oavsett var deltagarna befinner sig.

Lösning

Vi hjälpte Skattenytta att skapa högkvalitativa webbinarier med en professionell teknisk uppsättning. Genom att använda två kameror för att ge både överblick och närbilder på talare, samt säkerställa att alla deltagare – både på plats och online – hade tillgång till skärmar och PowerPoint-uppvisningar, skapade vi en dynamisk och inkluderande upplevelse. Vi tog hand om hela processen, från utsändning och efterbearbetning till undertextning och publikation, vilket gjorde det möjligt för Skattenytta att erbjuda en professionell och konsekvent upplevelse för alla sina deltagare.

Resultat

Genom att inkludera både fysiska och digitala deltagare har Skattenytta inte bara lyckats nå ut till fler, utan också mer än dubblat sitt antal tittare. De har tagit ett stort steg mot att uppfylla sin vision om att sprida kunskap och informera om viktiga ämnen för en bredare publik. Deras webbinarier har blivit en kraftfull kanal för att engagera och utbilda människor – var de än befinner sig.

Nästa
Nästa

Almedalsveckan med Bonnier