Almedalsveckan med Bonnier

Årligen producerar Digitalstudion över 70 produktioner under 3 dagar till Bonnier.

Bakgrund

Vårt långvariga samarbete med Bonnier har präglat vår medverkan i Almedalsveckan under flera år. Tillsammans har vi satt standarden för engagemang, kunskap och innovation. Varje år genomför vi ett logistiskt mästerverk där vi förmedlar kunskap, idéer och tankar till en bredare publik genom över sjuttio livesända seminarier från tre separata tält representerade av Dagens Industri, Dagens Medicin och Dagens Samhälle.

Utmaning

Att hantera Almedalsveckan innebär att möta flera utmaningar. Soliga sommardagar, en stor fysisk publik i ständig rörelse, ett flertal samtidiga talare och snabba byten mellan olika seminarier kräver en enorm koordinering. Dessa utmaningar ställer höga krav på precision, kreativa lösningar och teknisk expertis för att leverera en felfri upplevelse.

Lösning

För att hantera de logistiska och tekniska utmaningarna placerade vi ut flera skärmar i varje tält, vilket gjorde det lättare för publiken att följa med i diskussionerna och förstärkte upplevelsen under exempelvis PowerPoint-visningar. För webbsändningarna producerade vi grafik för att tydliggöra viktiga budskap. Ljusanordningarna hängdes upp i tross för att skapa bästa möjliga ljusförhållanden. För att säkerställa att byten mellan seminarier skulle ske smidigt, arbetade vi med ett detaljerat sekundschema, vilket minimerade riskerna vid snabba omställningar.

Resultat

Vårt samarbete med Bonnier har inte bara möjliggjort livesändning av seminarier; vi har skapat betydelsefulla ögonblick och främjat kunskapsspridning på ett sätt som har satt standarden för framtida evenemang. Genom ett nära samarbete mellan Bonnier och vårt team har vi säkerställt att varje seminarium blivit en framgång och ett lysande exempel på vad som är möjligt när kommunikation och teknik förenas.

Föregående
Föregående

Seminarieserie med Skattenytta

Nästa
Nästa

Creative Meetings